Julhjulet


Det snurrar på. Solvarvet går mot sitt slut och snart blir det ljusare tider. Men just nu är det stearinljusen som lyser upp och värmer vår tillvaro. Det är något visst med att se den levande lågan, rofyllt tycker jag och vackert. Egentligen skulle nog den gamla socialstyrelsen rekomenderat 1 timme om dagen vid ett stearinljus för att slappna av och reflektera. Om jag tränar så kan jag säkert komma upp i 2 timmar. Ljusterapi i budgetupplaga så här i konsumtionskristider.
Det leder mig in på det det där med Julhjulet som lätt kan snurra iväg från mysjul till ett krävande ekorrhjul. Det gäller att stå emot och inte ryckas med. Till och med Rocky har lärt sig att gå "saaaaakta" (om än korta stunder och på tydligt kommando!). Kan en hund så kan väl jag! Och Du?
Kommandot lyder: Tänd ett ljus eller två.
Det finns kanske en anledning till att Lucia skrider fram. Ljuslågan skule inte ha en chans om hon gick i shoppingtakt. Så på med ljuskronan fram till jul, tänd ljus och skrid fram i Luciatakt i Julhjulet. Du hinner ändå. Jag ska försöka och chansen är större att

vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0