Vågor i dammen när torson rockade?

I somras var jag i Malmö och blev imponerad av en byggnad som jag bara sett på långt håll innan.

Det är något med formen som gör att den ser ut att luta betänkligt från vissa vinklar. Jag kan tycka att den står där ensam som en pinne och är ganska ensam och sällsam i det platta landskapet. Efter att ha varit på Manhattan tycker jag att det är ännu märkligare med ett enda utropstecken. Mer som en fyr i kustbandet.
När jag rörde mig i bostadsområdet var upplevelsen ändå inte lika konstig. Mera som pricken över i... eller omvänt, var nu pricken är?

Den syns vida omkring men att stå där vid foten var en upplevelse. Intrycket är en väldigt liten bas mitt i dammen. Det är 190 m till lägenheten högst upp!


Idag var det jordbävning i Skåne och tornet svajade, rocking torso. Undrar hur det kändes på 54e våningen?
Undrar om det gick vågor på dammen?

Det hade jag velat se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0