NY Shopping

Sevärdheter i två dagar och shopping i tre var Hjalmars bud inför resan, och nu ska du inte bara köpa sådant du behöver... Vad är det han ser hos mig? Även om jag var först ut i en kul affär fylld med fotoprylar och likasinnade som till och med faschinerade Hjalmar, så var det märkeskläder som hägrade. Men med affärer öppna till 12 på natten är det lätt att även annat slinker med. Häng med nu ska du få se delar av Hjalmars shopping. Det gick inte att fota överallt för även jag rycktes med får jag väl erkänna.

Vi tar en första vända på Time Square, kan du se Billabong?

Väl inne var det sevärt

okey då! men för mig var interiören lika intressant som kläderna var för Hjalmar.
Affärerna han i första hand sökte tog oss på en tvåmilavandring över nedre Manhattan så jag var ganska nöjd. Men det får vi återkomma till nu shoppar vi!

Här köpte vi inget men det är som om det vill säga mig något...
Burton

schyst utbud på kläder och brädor

På nästa ställe, en mössa kanske? Speglar behövs inte längre när vi har digitalkameran!

Det blev ingen mössa...där.
En del affärer är en upplevelse i sig Yellow Rat Bastard tex



jag kunde inte låta bli

Som sagt den nya tekniken revolutionerar shoppingen. Butikerna är världskändisar och hittar man den inte direkt så tar man fram telefonen och ett sms eller två senare har man en vägbeskrivning av någon som är uppkopplad.

Så kan vi fortsätta



och fortsätter

ToysRus bara för att dom har ett 4 vånings pariserhjul som man kan åka i medan man funderar på om det är Barbie eller Ken man ska köpa till... ja någon... vi gick vidare

Ni ser var vi varit men inte vart vi är på väg. Det visste inte vi heller just då!

Det är hejdlöst!
Megastore



Mer, självklart!

Hjalmar är en go kille, kanske saknade han hunden? Men nej, den här går inte som handbagage! Det var Macys leksaksavdelning. Dom har smygstartat julskyltningen också


Nu får det räcka, men jag lovar det finns mycket kvar till den som åker över.
Otroligt att jag skulle åka till New York och komma hem med en massa bilder av affärer!? Eller...

vi får se eller ni eller ähh

vi ses


Kommentarer
Postat av: Lisa, Thomas, Lovisa (och Parveln)

Ooooo vad ni verkar ha varit med om!

Vi ser verkligen fram emot den där bildvisningen :)och tro inte att ni kommer slippa undan alla frågor..

2008-11-02 @ 23:01:45
Postat av: lilla elin

sjukt schyssta bilder :D

Jag tror nog att jag och Hjalmar får ta en shoppinresa någongång framöver, kan bli farligt!



tack för trevlig läsning pappa :)

2008-11-03 @ 08:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0