Tunnor på topp

Som jag skrev för någon dag sedan reste jag till NY med en massa bilder i huvudet från tv, film och tidningar. Det går inte att komma ifrån. Utmaningen är ju att visserligen se det där som man "inte får missa" men ta vara på det där emellan. Det man ser och upplever på vägen, överraskningarna. Det som kommer vara min bild.

Människor


Människor o mellanmål


Fösterputsaren


Vyerna


Husen o bilarna


Berömda hus


Nybyggen


Djuren


Musik


Hysteriska happenings


Isen


Parkeringarna


Så kommer vi till Tunnorna. Jag såg dom först från hotellfönstret men upptäckte snart att dom fanns överallt. Dom passar inte riktigt in i den bild som annars ges av världsstaden med glittrande fasader. Men det hör definitivt hemma i den bild jag fick i övrigt där nytt möter gammalt, rikt möter fattigt, människor möter människor i en respektfull respektlöshet.




Fräckt va? Så nästa gång du reser till NY så kommer du inte att missa dom för nu har jag gjort dom till din bild av New York.
Du ser

vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0