fåglar+fotboll=vår

Idag skulle jag se Hjalmar spela på gräs för första gången i år, men grabbar som ska spela fotboll behöver så mycket förberedelsetid så jag tog en sväng till fågelreservatet. I Morup har man återställt en del av en våtmark, egentligen en gammal sjö, och skapat en ny mindre sjö. Man har även gjort försök att lägga ut säd tidigt på våren och på så sätt lockat massor av sångsvan att rasta här på sin väg norrut.


Invid den lilla sjön har man ställt ett fågeltorn som ger skydd och bra överblick. Ska man fotografera fåglar så behöver man bra mycket kraftigare teleobjektiv än jag har så jag tar dom bilder jag kan. Det var gott att sitta däruppe i solskenet men det gav lite väl mycket motljus vid tiden när jag var där. Efter en stund dök det upp ett par riktiga fågelskådare med rejäla tuber så jag fick en chans att se att bland alla prickar du ser på bilderna så finns sångsvan, ålakråka, skrikmås, gravand, skärfläcka, trut, bl a. Det är heller inte ovanligt att se flera sorters rovfåglar i området.




En del kom närmare men var lite luriga när jag försökte fotografera...


då går jag väl till fotbollsplanen istället då om det ska va på det viset!

Bara för att få se ett svanhopp...


men nu är det ju bollen som räknas och den tog Hjalmar. Och han kan också hoppa...


högst naturligtvis. Fotboll kan vara märkligt. Här springer alla åt höger fast Hjalmar skjuter åt vänster...


hallå grabbar, det är vänt!

Det har varit en underbart härlig dag som fortsatte med fika i solskenet på N37. Många grader varmt var det till långt in på kvällen och nu har jag tagit av säckarna och vårstädat kring bl a smultron och jordgubbsplantorna. Undrar om det är dags att vispa grädden snart? Vi får

se

Kommentarer
Postat av: m

hur gick det i matchen?

2009-04-05 @ 10:31:02
Postat av: Pc

hjalmar var bra, men om du menar mål så gjorde hans lag ett och det andra tre.

2009-04-05 @ 13:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0