Spännande ljus över Skrea strand och minnen...

Idag var det ett spännande ljus över staden och stranden. Lite dovt, sol men ändå inte. Skuggorna försvann och så var det så där mörkt ut över havet så horisonten stundvis nästan försvann. Men det var varmt, riktigt varmt, tryckande. Många lämnade stranden och solstolsuthyraren gjorde inte många pengar...

...och jag undrar vad det är för en "solstolle" som kommit med ide´n med träddekorationen! Ser riktigt billigt ut!

Utanför hotellet var det ändå fullt med folk för där genomförs SM i Beachvolly.


En tävling som pågått i snart en vecka med olika klasser och idag var det finaler, just den här var semifinal herrar seniorer. Det är grabbar som dom här som inspirerar ungarna till att hejdlöst slänga sig runt strandmadrasserna och sprätta sand på föräldrar och dom medhavda mackorna i picknickkorgen...uhhh!
Eller ännu värre, i kameraväskan! Så jag gick inte närmare än såhär. Sand är inte riktigt min grej längre även om jag fylls av speciella känslor när jag känner havets dofter, solens värme och hör ljudet av vågor och glada glittrande röster som följer vågorna in till stranden.
Jag cyklade vidare, lämnade stranden och köpte mig lite nya blommor som jag sedan åkte hem och planterade.
Så kom till slut regnet.

När det så slutade regna och började torka upp fråm åt halv nio-tiden gav jag mig ut igen. Ikväll var andra kvällen jag gick till parkeringshuset Kronan. Inte för att där var någon garagefest eller spelning. Nej jag gick dit för att i lugn och ro få utrymme och träna...

...skateboard!

Skitkul! Men det behövs lite utrymme och efter att jag visat Hjalmar att jag kunde åka ett par meter i lägenheten (jag har i smyg lånat hans bräda några gånger när jag varit ensam hemma) så fick jag låna hans bräda och gå ut och testa på riktigt.
"Men du får inte åka i några upp- och nedfarter i parkeringshuset, du får hålla dig på ett plan". Så omtänksam han är!
Jag råkade ju säga till Hjalmar och Oskar när vi pratade om Skatetparken att jag nog skulle testa den.
- Hur svårt kan det va!
Oskar tyckte att med den inställningen så var det upplagt för frakturer och hjärnskakning...så negativt dom tänker ungdomarna, om oss vuxna. Dom ska väl vara glada över att vi vill hänga med! Och förresten var det vår generation som uppfann skateboarden. http://sv.wikipedia.org/wiki/Skateboard
Det var när jag åkte ikväll som ett litet ljus tändes långt där inne i hjärnbarken och jag drog mig plötsligt till minnes att dagarna innan jag skulle ut på min Asienresa för väldigt många år sedan gav jag mig på att lära mig åka rullskridskor på en inomhusrink vid Stureplan i Stockholm. Imorgon ska jag resa till England...

Ge akt på ljuset, det hjälper dig att

se

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi, du slutar aldrig att förvåna..

När vet man när man "kan" åka då? Tänkte att du och William kunde ha ett litet race (du ska lära dig åka skateboard och William lära sig att gå) och den som vinner får - bjuda på en uppvisning! Vad sägs?

Hoppas du får jättetrevligt i England, vi ses //Lisa

2009-08-03 @ 13:45:40
Postat av: Hanna

Jag vill ha min far i en hel bit men lär dig du, jag ska nog se till att ge dig lite knäskydd, armskydd, handledsskydd och hjälm i present. Jag gillar Lisas utmaning dock :)//Hanna

2009-08-04 @ 15:29:23
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Lotta

pa Stureplan var jag med men jag ska halla mej borta fran hjul under fötterna jag rammlar även utan

2009-08-24 @ 11:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0