Ute i världen

Så var det då äntligen resdags för tre kompisar med lite blandade resvanor att ge sig ut på egen hand. Nu var alla förmaningstal från oroliga föräldrar avklarade. Inte bara förmaningstal, även en del glada tillrop och återberättande av våra egna reseerfarenheter. Vi vill väl men det kan klart lätt uppfattas som förmaningar när det enda vi vill är att dom ska få en fantastisk upplevelse och att det finns mycket där ute att ta vara på och lägga till sin bild av världen. Få en bra erfarenhet som lockar till fler resor. Om jag klarade mig så varför ska inte dom göra det? Dom vet mer än vad jag gjorde när jag började resa.
Jag hade iaf förmånen att följa dom en bit på vägen. Men i södra delarna av Malmö var det dags att släppa.

På Svågertorps station kom den första prövningen. Biljettmaskinen skulle förmås trycka ur sig biljetter till Kastrup.



Är detta på svenska...? Fick jag en biljett för två eller...? Nej 2 står för 2a klass...


Nåja det gick ju bra. Så då drar vi...


Hej då pappa nu får du försöka klara dig 27 dagar. Vi


ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0