Midsommarafton

till slut en blöt historia, men det har inte vräkt ner över land innan nu i natt. Eftermiddagen bjöd på lätta skurar. Början av kvällen blev riktigt fin och gav tillfälle till ett besök i den kustnära naturen.

Jag hade nöjet att skjutsa sonen och några kompisar till ett jättepartytält på en strandäng utanför Ugglarp där dom firar midsommar. Just nu är det nog inte så kul med blåst, kraftigt regn och 9 grader varmt. Men det är dom kanske lyckligt omedvetna om där i tältet med två liveband och ett par hundra kompisar(!?). Dom hittar säkert på nå´t bra sätt att hålla värmen.

Eftersom jag varken var bjuden eller betalt inträde så fortsatte jag en sväng söderut med bilen mot Steninge och fångade några bilder av det fantastiska kustlandskapet och några av dom som håller landskapet öppet. Det inkluderar inte minst vinden och havet.
Håll tillgodo...


Lite blåsigt och det är ju en utmaning att skildra på en stillbild.


Vad tycks?


Allra längst ut på en udde ligger en liten gård för sig själv. Det verkar vara viktigt att stänga grinden... även om det bara är symboliskt.


Färgstarkt landskap om man tittar lite närmare. Jag förstår dom som målar, här finns färg och nyanser att återge.


Väderskådespel som inte verkar bekomma får...

klockan är kvart i nio på kvällen och dom verkar vara på väg till sitt midsommarparty borta i nå´n enebacke.

Vänder jag blicken innåt land hittar jag annan lite mer nyfiken boskap. Jag tänkte mig en landskapsbild i skymningen med kossor i förgrunden, men dom hade en annan uppfattning om hur nära förgrunden skulle vara. Jag backade och backade och var tillslut nästan tillbaka i Ugglarp innan jag gav upp! så det blev till att göra det bästa av situationen. Tänkte sedan att dom kanske tyckte dom gjort sig fina till midsommar och ville komma med på bild. Ungefär som när en reporter försöker rapportera från händelser som engagerat många ute på sta´n. Nåja...

snygg frilla eller hur, men varför så allvarliga?


Här är det lite busigare blick.

Sen kom regnet...

men då var jag redan hemma och bryggde mitt kaffe.

Det har varit dåligt med värme det senaste så mina jordgubbar är minst sagt ojämt mogna. Det blir till att äta en i taget så ikväll blev det en på glassen, lite blöt men det ser ju bara friskt ut.


Hur mogen "lilla gubben" är imorgon efter det kustnära friluftslivet ska bli spännande att

se

Kommentarer
Postat av: monica

på ica kostade jordgubbarna 82 kr/kg, så vi åt dom med minst lika mycket andakt som du äter dina. stillbilden i blåsten på dill?? var läcker.

2009-06-20 @ 18:56:30
Postat av: angelica

grymt bra bilder!!!!

2009-06-20 @ 19:08:25
URL: http://raaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0