Likt en trana



Jag har "vädrat" mina joggingskor och nu står dom på tork. Äntligen har jag kommit igång, det fans liksom ingen återvändo (jo jag sprang hem igen). Lärkan har hörts över strandängarna, tofsvipans vingliga flykt har siktats över begynnande gröna åkrar och så hörde jag på radion om den första tranan som landat vid Hornborgarsjön. Liktheter finns säkert med tranans dans när jag joggar i sanden på Skrea strand, även om jag inte siktade några människor med kikare. Men det är väl det som är grejen med kikare?
Sol, fem grader varmt och en ny skön träningströja, var ytterligare oemotståndliga argument för en joggingrunda. Dessutom har jag en tid sagt till människor i min omgivning som idogt frågar hur det går med min träning (bara för att få berätta om sin) att i mars så börjar jag jogga igen.

Och nu siter jag här med en kopp varmt te och några kex med cremevit o cremeblå mmm...
Imorgon kommer träningsvärken ååå...
Sen får vi

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0