Flingor smälter till snödroppar

När jag bar ner tvättunnan för tömning i morse så föll små lätta snöflingor från himlen och därnere i rabatterna blev dom till droppar, snödroppar. Dom samlades och reste sig stolt i små tuvor och det syntes hur dom huttrande darrade lite i den kyliga vinden. Marsrusk, hu! till och med koltrasten ställde in på morgonen. En titt mot skyn gav inte mycket hopp, dom virvlande dansande snöflingorna kom i tätare skaror.


Vem brinner och varför?

Internationella kvinnodagen kunde bjudits bättre inramning. Men det kanske symboliserar hur det står till med jämlikhetens utveckling. Dagen instiftades 1910 och 1977 tryckte FN på för att den skulle firas och uppmärksamma kvinnors situation. Fortfarande liknar skarorna som samlas i Falkenberg stolta tuvor av snödroppar som huttrande rider ut de kyliga vindarna på torget. Hur det ser ut runt om i vårt avlånga land som ändå anses vara ett av världens jämlikaste vet jag inte men varför skulle Falkenberg vara ett undantag?. Kvällens fester med värme och glädje väger kanske upp en del men nog skulle vi kommit längre vid det här laget. I veckan inleder vi lönesamtalen på jobbet, då jäklar...och det är jag som är chef... hah!

Igår var det bättre, då var det vår i luften och jag skaffade lite nytt till trädgården.


Hortensia

Det blir till att bära dom ut och in en period har jag förstått och lite nedslående var morgonens snöyra, men det kan jag stå ut med. Det börjar nämligen bli dax att städa bort julpyntet därute och då behövs lite andra färgklickar. Till att börja med får dom stå inne en vecka om det nu inte oförhappandes skulle svepa in varmfronter över västkusten. Vi får

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0