Öresundståget nästan som utomlands

Sist när jag berättade om mitt tågpendlande så blev det ovanligt mycket text, det här är ju min bildblogg. Så nu vill jag bara visa hur jag har det.
Stationen i Laholm ligger lite dystert under en vägviadukt

Stationen kallades i början för "Lilla huset på prärien" och det är inte utan att jag kan förstå det. Det är sällan många som kliver av eller på. För det mesta är det ungdomar som ska söder ut till skolor. Men det har blivit fler under de två och ett halvt år som jag pendlat. Så nu är det en från Varberg, vi är tre från Falkenberg och en från Halmstad. Ibland är det bra att viadukten finns där...

Mars kommer med vårväder...


Tågen är inte vackra...


...men det är lite speciellt att åka med ett tåg som passerar en landsgräns. Även om jag pendlar inom Halland så känns det lite som internationellt. Jag läser tidningar från Danmark, många som åker är antingen på väg till Kastrup och vidare ut i världen eller på väg hem med stora resväskor som fyller tåget. Ganska ofta är det utlänningar som ska vidare till eller från flyget med...


En vacker morgon kanske jag sitter kvar på tåget förbi Laholm och vidare ut i världen. Vi får

se

Kommentarer
Postat av: hjalmar

Angående det där sista du skriver....jag hoppas vekligen du lämnar ica kortet hemma i såfall! annars låter det som en skön idé =)

2009-03-16 @ 12:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0