En kopp kaffe medan det spirar

Det var inte länge sedan jag skrev om den stora snöhögen på Rådhustorget. Den är nu ett minne blott, nu är det äntligen caféväder

och Falkenbergarna är inte sena att söka upp en solvägg, lyfta ut bord och stolar och börja beställa...

Isläget i Ätran vittnar dock fortfarande om den ovanligt långa och kalla vintern


och det ser nästan ut som vid antarktis med isberg.

Därifrån är tärnorna på väg, men än så länge är det måsarna som hålls vid iskanten i det strömmande vattnet.

I båthamnen faller också "täckelsen" och viss aktivitet kan skönjas och höras.


Men det som värmer mest förutom solen är ändå det som kommer ur den allt varmare jorden


och det dröjer inte länge nu!



Något helt annat. Ryktet har jag förstått redan spridits vida kring.
Det sker hela tiden och är inget konstigt, men för mig är det ändå inte vardagsmat.

Det här är min nya bil.


En bil är en bil men jag slutar aldrig att förvånas över vad man tycker att man behöver stoppa innanför det skalet och den här är inget undantag, den här är fylld med massor av fines

ser

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, jag ser att våren har hittat till Sverige nu med. Är det inte konstigt att så fort solen tittar fram så har våren redan kommit, så besviken man blir på nästa dag då det är grått på himlen.

Fast här har till och med påskliljorna tittat fram så då får man väl ändå räkna det som vår, eller?!



Mkt snygg och välpolerad bil du har skaffat dig!

kramkram

2010-03-14 @ 18:34:01
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Lotta

Grattis till bilen.Om du har lust att testa den pa en lite längre sträcka är du välkommen.Nu pa onsdag ska varen komma,har de lovat. Vi far väl se.

Lotta

2010-03-15 @ 09:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0