Ljuset, märker du skillnaden!

Det är något med luften och ljuset...

...våren är på väg och nu ska den ner på marknivå. Och in i dig och mig!

Det har märkts den senaste veckan när solen lyst från en molnfri himmel och det växlat från minus 12 på natten till några plusgrader på eftermiddagen. Idag när jag tog en långpromenad så kunde jag konstatera att snösmältningen är i full gång.


Och det är fantastiskt hur snökristallerna bildar isformationer och hur dom hänger ihop!


Gruset från snöplogningen bidrar säkert till att lagra värme och skynda på smältningen. Men det ger också lite mönster åt mina bilder.

Som sagt, fantastiskt hur det kan hänga ihop!

Nere vid Skrea strand färgas den porösa snön, eller om det varit is, rosa i solnedgången.

Snart är den ett minne blott. Det är ingen tvekan, det är vår i luften. När luften fortfarande är kall på morgon och kväll så gör solen sitt. Du kan lita på lju...

set

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0