Valborg o glödande tulpaner

Äntligen blommar mina tulpaner

och Valborgsolen skapar konst att inspireras av.

Nu ska jag ge dig en uppgift. Du kan ju inte bara kolla vackra bilder. Okej det kan du, men jag vill ha kommentarer för det är kul att veta vem det är som kollar. Så därför får du en uppgift som samtidigt är lite lärande hoppas jag för din del. En bild är enligt min mening sällan klar bara för att man tagit den. Att pröva olika beskärningar tycker jag hör till. Dels för att du kan hitta intressanta detaljer i en bild, dels för att koncentrera motivet. Det behöver inte alltid vara stor skillnad och det är det inte här, men jag vill veta vilken av fölajde du tycker bäst om.






Jag vill veta vad du an

ser

Kommentarer
Postat av: Elin

Den forsta bilden tycker jag ar bast. Jag tycker att fargerna ar som skarpast i den och den ar mjuk och foljsam.

2011-04-30 @ 23:13:46
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag gillar den första och den sista. Den sista hade jag kunnat tänka mig att beskära ännu lite hårdare i vänsterkanten. Snygga tulpaner. :)

2011-05-03 @ 09:47:59
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: M o P

Den första tycker vi båda är bäst

Den utstrålar så mycke liv.Den andra visar naturens skapar kraft genom stjälken.

2011-05-03 @ 11:06:12
Postat av: .y

Desto mer jag kollar desto mer blir första o sista bilden två helt olika bilder som det inte går att avgöra vilken som är bäst, de ger två olika uppfattningar med kanske samma värde. Så det enda jag kan få ur mig är att det inte är den i mitten jag tycker bäst om.



Min lillasyster ska ställa ut sina foton på Falkmanska i juni, tydligen något som är helt gratis- bara att boka. En framtida fam.Fredin-utställning kanske?

2011-05-05 @ 18:35:05
Postat av: .y

Orsaken till känslan för mittenbilden tror jag är att det vänstra bladet stör motivet som är till höger om det. Jag vill ha fortsättningen på bladet, eller inte bladet alls. Säger man A så får man säga B, eller så säger man inget alls, typ.

2011-05-05 @ 18:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0