Första lågan

Dom som känner mig vet att jag till varje advent gör en ny adventsljusstake. Årets variant har jag gått och funderat över de senaste två veckorna. Rekognoserat lite och gjort en ytterst begränsad men viktig marknadsundersökning. Jag är glad över att jag kunnat hålla min grundidé med fristående ljus.
Lovisa, Lisa och Thomas var här på advenstaftonkaffe så innan dom åkte hem till Ulricehamn han vi tända första lågan.



Lovisa fann sig väl tillrätta med Rocky som också var på besök. Vid fikabordet har nu Rocky lärt sig att sitta vackert och bli matad med mycket små portioner av en människovalp. Inga konster krävdes även om han trodde det till att börja med och sträckte fram tassen när Lovisa höll fram smulorna. Nästa gång dom träffas kommer han garanterat att hålla sig i närheten av Lovisa. Förutom ätbart delade hon nämligen med sig av sina leksaker. Det var en syn att se dom springa varv på varv runt soffbordet.
Nu har dom åkt hem till Ulricehamn och jag ska sätta upp elljusstakarna och hänga upp stjärnor, så

vi syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0