Solen är allt, jag fångar ljuset

Det har varit en fantastisk dag med sol och kyla. Det var bråda dagar för skridskosliparen och fullt på lerhålans is. Glad över att vara hemma en dag medan det fortfarande är ljust och klart sökte mig mot öppet vatten för det är där ljuset skapas. Det blir en del fina bilder men så inser jag att det kan bli en spektakulär avslutning med människor ute på bryggan.

Solen fortsätter sitt kretslopp, lämnar oss för att lysa upp någon annans tillvaro...njä. När solen går ner...njä. Solnedgång, vad är det egentligen? Annat än vackert och väcker känslor.

Solnedgångsbilder lär ju vara något av det vanligaste motivet som vi fotografer ägnar oss åt. En del sådana bilder blir ändå bra just för att jag får jobba lite och anstränga mig för att jag ser att det kan bli bra.
Så gäller det att fullfölja jag vet att det kommer ett speciellt ljus när solen försvunnit bakom horisonten. Som tur var var det några ute på bryggan som ville vila i stunden. Solen står för ljuset, molntapparna vid horisonten lyser som isberg. Underbart!


Jag är nöjd och glad att jag fått uppleva stunden. Du får nöja dig med att

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0