En variant från amerika



Förbered dig på en bildkavalkad. Jag begriper inte mycket av den här sporten men du kanske får ut något av bilderna eller så tycker du jag valt att visa helt fel situationer. Jag har valt det jag tycker ser kul ut. Först ska jag säga att det här är en sport som tar tid, man börjar om och man snackar och man flyttar runt på planen...?
Nåväl titta och njut... eller förfasas beroende på hur mycket du kan om detta.

Hänger du med nu?!


Ser du bollen? Det gör inte dom kan jag säga.


"Jag har bollen!" Man kanske inte ska visa upp den så, för det lilla jag vet om detta är att det gäller att kamouflera och överraska.


Ja, vad säger man... sport för unga män som tycker det är kul att komma tillsammans?


"Målgest"


Domarna spanade och blåste och höll grabbarna i herrans tukt och förmaning. Men det var en härligt avslappnad attityd och det mesta skedde med glimten i ögat.


Lagledaren ser bekymrad ut och jag tycker äntligen det börjar likna något!










Är det Let´s Dance eller...


Som sagt mycket snack. Först blåser dom av sen börjar dom snacka om vad som hände och vad det kan bli av det. Vinna några meter kanske...


Bollen grabbar!


Igen! ...suck vill ingen ha den?!


Grabbarna sprang och kämpade och ibland gick det inte att hålla sig på planen och då gällde det att va me som publik. Några var mer påverkade av midsommarkänslor och hade full koncentration på varandra...


Till slut var spelet över och Coolcat´s fräsning blev mer en hyllning än skrämmande klös. Ska dom vinna behövs nog en uppgradering till Tiger´s och en hel del träning.


Men alla hade roligt och deltog i hyllningarna av planens gigant, trots allt en cool cat.


Vad tycker du? Kanske du var där. Var det något att

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0