Stilpoäng...

...finns inte i fotboll.


Jag funderar på om det inte skulle bli lite roligare om man likt konståkning och simhopp började namnge språng och hopp. Så många mål att glädjas över blir det ju sällan så man skulle behöva engageras i något annat under en match.
Det som finns låter ju inte för kul, "glidtackling" (som inte ens får vara en tackling), "överstegsfint" (!?), "målvaktstavla" men det är väl oftast ett uteblivet hopp, "bicicletas" låter väl något så när men är bara en översättning för cykel (vem uppfann den?) och "tvåfotare" (!?) vem har inte två fötter på plan?
Nu har ni chansen, vad kallar vi språnget på bilden som effektivt stoppar både boll och förstummar motspelare? Visserligen är det otillåtet att skydda ansiktet med armarna om bollen träffar där men det skiter vi i just nu, det blir frispark och då ska ni få se på nästa hopp...



något enklare och mera förekommande.
Här har ni det första i närbild.



Notera de beundrande blickarna i bakgrunden. Fotboll kan vara vackert att

se

Kommentarer
Postat av: hjalmar

jag tycker också att man ska lägga märke till hur högt jag hoppar! ger inte det extra poäng ofta?

2009-05-17 @ 22:55:52
Postat av: Hanna

Hmm.. det ser mest ut som om han är rädd för bollen. Ångerhoppet kanske?

2009-05-17 @ 23:20:27
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: elin

om jag inte minns fel kallas just det hoppet "tre stregs hopp", varfor han gor det mitt i en fotbollsmatch kan jag dock inte lura ut.

2009-05-18 @ 21:11:52
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: hjalmar

förklara vad ett "streg" är för mig elin?

2009-05-18 @ 21:41:21
Postat av: elin

det var...jag skrev på ett engelskttangentbord.

2009-05-18 @ 22:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0