3e maj och fortsatt fest

Tre kusiner som fyller år de första tre dagarna i maj och ytterligare en senare i maj. Det har blivit tradition att ha kalas på släktgården Kärr. I år var inget undantag och vädret var som vanligt härligt. Nu har det tillkommit lite kusinbarn och en hund som ofrånkommligt stjäl en del av uppmärksamheten. Men det håller leken igång, för kusinerna blir mer och mer engagerade i grillar, mat och softar gärna i soffan...

Bekvämt och avslappnat vid grillarna. Men Lisa har missat grillen helt!?


Numera kan vi vuxna slappna av och stå med händerna i fickorna och ägna oss åt viktiga samtalsämnen.


Lekkamrater som håller leken igång.


Som tur är finns det nyvuxna som har tillräckligt mycket barnasinne kvar för att ha förtroende hos de små.


Sebbe kollar dukningen, eller bevakar han sin tallrik för att vara först vid buffébordet?


Andra tar det lugnt i soffan och har det mysigt.


Som alltid slutar festerna i diskbaljan och som den barnvänliga och pedagogiska ådra vi besitter så är det självklart att låta barnen va me.


Det kommer fler festtillfällen så vi lär

ses

Flera av bilderna i detta inlägg har tagits av dagens födelsedagsbarn Hjalmar.

Kommentarer
Postat av: hjalmar

har svårt att tänka mig några "viktiga" samtalsämnen som ni diskuterar egentligen :p

2009-05-04 @ 00:22:07
Postat av: elin

oh, jag blir bara sa glad av alla bilderna, det ser ut som ni alla har haft en underbar kalasdag och Tina har nog arets snyggaste frisyr ever.

Jag har haft en trevlig dag, med loprunda, shoppingtur, ograsrensning och maskinkorning.

kram pa dig

2009-05-04 @ 00:27:06
Postat av: tina

Jag gillar att jag blev porträtterad i vuxengänget. sist jag kollade kunde jag fortfarande misstas som ungdom under 15. =) Fina bilder Calle!

2009-05-04 @ 09:53:17
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Varför är det inte kalas varje dag?

Vad kul vi hade :)

2009-05-05 @ 13:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0