Yrväder och oväder

Idag på förmiddagen lämnade jag Rocky hos Linda för lite klippning, men man trimmar väl hundar? Nu behöver inte Rocky trimmas, han är som ett yrväder redan nu så det talar vi tyst om. Klippning fick det bli...


...så grann han blev. Å så mjuk! Det är som om babyhåret kom tillbaka. Det känns som om han vore ett gossedjur...fast ett trimmat då.
Jag tänkte att han kunde behöva en lång och avkopplande promenad efter den upplevelsen så vi tog den numera vanliga rundan utmed Ätran, runt Strandbaden och tillbaka. Benen gick på Rocky som på en Duracell...jag säger det inte för då blir han tokig.
Redan på väg ut mot havet såg jag hur det tornade upp sig i norr och väl ute vid havet kunde jag se att det nog skulle komma in över oss också. Så det blev en om möjligt ännu snabbare promenad tillbaka mot stan. När jag visste att vi skulle hinna hem innan ovädret var över oss så var jag bara tvungen att lägga lite tid på några bilder.



I badhusparken blev det riktigt läckert med belysning mot en hotfull himmel.


Sen var vinden och regnet över oss så det blev till att springa sista biten. Men det var en av de häftigaste "molnbilder" jag

sett

Kommentarer
Postat av: elin

waow, jag önskar att ngt kunde komma hit och hjälpa mig lite med pfotograferingsinspirationen, den är lång borta.

Rocky blev så fin så fin, kan jag bli stoltare över min stiliga hund :)

kram

2009-05-19 @ 09:08:37
URL: http://missearlymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0