Hästar en självklarhet

när jag hälsar på Elin. Det är vad hon jobbar med och har varit en del av hennes liv i drygt 21 år. Och därmed en del av mitt, i varierande grad naturligtvis. Som fotoobjekt är det som mycket annat levande en utmaning för min del. Så här kommer lite bilder av vad min tid hos Elin nu senast upptogs av.

Elin på jobbet. Kringresande tillridare, beridare, hästtränare eller vad det nu kan heta.





Från en häst till en annan...


åt andra hållet...


lite fortare...


koll på fotografen...


Hemma i hagen på The Lays går en häst som ska föla vilken dag som helst och det är ett riktigt äventyr. Det var först tal om att den skulle fölat natten innan jag åkte hem.

Dottie verkar ta det med ro och är den som verkar minst stirrig. Men hon har å andra sidan gjort det ett par gånger förut.

Så till det många drömmer om, vildhästar. Dom här hittade vi när vi var nere i Cornwall.








Elin får väl skriva en kommentar och förklara vad det är för hästar. Som sagt, för mig är det spännande att försöka förmedla stunden där på heden i blåst och gråväder.
Så kom igen Elin och berätta vad det är vi

ser

Kommentarer
Postat av: elin

Ok, ska jag ta det från första bilden?

Först är det stora, stora Kato...ja, han är stor..och tysk, hopphäst.

Den lite mindre är Mini Mouse, en liten, liten pony. De är varandras motsatser totalt. En ung och en gammal. En långsam och en med våldsamt mycket energi.

Dottie är dotty och har fortfarande inte ploppat ut ngn föl.

Vildhästarna var dartmoor ponies. Den prickiga är hingsten i den lilla flock vi träffade på. Där går han med sina ston och fortplantar sig när det är dax. Även om de inte ser vackra ut i pälsen och ser lite magra ut så är det så det är på heden. De kan äta dagen lång och vandrar från plats till plats. Det är så det är, långt ifrån innomhus stallar och pälsglans.



Jättefina bilder pappa!

2010-05-15 @ 22:27:57
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: lena i torsbo

Hej Calle. Jag har oxå läst 100åringen.... Hur kul skriven som helst. Det är kanske så man skall göra, aningslöst gå in i saker utan att planera,hm, tål att tänka på. Midsommarbilderna är helt klart OK. Vi syns i sommar, vi kommer inte så långt i år, heller. Lena

2010-06-29 @ 09:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0