Lost in gardens and among organic farmers

Vi övernattade på en "organic farm" South Torfrey Farm och besökte The Lost Gardens of Heligan. Mycket organic var det till slut och därav bilderna i det här inlägget. Vi funderade en del över om dom där organic var lite lost. Men egentligen är det nog mycket både ekologi och ekonomi i begreppet.
Det tog oss ett tag att hitta en inkvartering nere i Cornwall som accepterade hundar. Till slut fick vi korn på South Torfrey Farm och lyckades övertyga både Debbie om att ta emot oss för bara en övernattning och oss själva att det var värt pengarna. Se bara

  

Två våningar på gaveln i en ladugård ombyggd med stöd av bl a EU-pengar. Kolla in på www.southtorfreyfarm.com Två sovrum nere med egna badrum och det här stora välutrustade allrummet på övervåningen. I en fd stia en bit bort fanns både pool och sauna! Eftersom värmen inte nått England heller så passade vi på att elda i kaminen. Jag kan säga att bastun behövdes inte... Vi bestämde oss snabbt för att stanna ytterligare en natt!

Så var det det här med den trädgården...

hon måste gått bort sig, The Mudd Maid. Vi fick för säkerhets skull både karta, kompass och "have a nice afternoon and good luck..." när vi betalade vårt inträde!?



Vi styrde kosan mot "Jungle"



Kolla in maskrosorna i nederkanten så får du grepp om storleken på dom här "borstarna"!



Det var en fantastisk anläggning och vi förstod snart att den byter ansikte som alla trädgårdar med säsong, värme och årstid. Men var tid har naturligtvis sitt och det gäller bara att ta vara på det.




Som du ser är det inte bara djungel utan många andra teman i den här anläggningen


Trädgårdskonst i naturlig storlek

och så här kan det väl kännas inombords ibland...

Den här killen, han får nog ägna sig åt knipövningar en tid...


Kartan kom väl till pass men någon kompass behövde vi aldrig. Vi strosade i fototempo genom anläggningen

och det vet ju ni som fått förmånen att vara med mig någonstans när jag haft kameran med vad det innebär. Det brukar väl låta ungefär: " Nu bestämmer vi att du inte tar mer än tio bilder på varje ställe...". Fattar ni varför jag är glad över att resten av familjen upptäckt glädjen med fotograferande!


Ljus och former är vad det handlar om

Som sagt i en trädgård finns något för alla vid alla tidpunkter på året och en del kan man till och med glädjas åt även inne på hyllan.
Jag kan rekomendera The Lost Gardens of Heligan www.heligan.com Vi kom både dit och hem utan att komma bort...
Mycket får jag se när jag är ute och re

ser

Kommentarer
Postat av: monica

fina bilder och många minnen, förstår jag. kanske blir det nån form av bok också???

2010-05-16 @ 19:37:13
URL: http://ombildad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0