Nyanser finns alltid

Just den här helgen bjöd väl inte på så spännande väder, ljus eller vårkänslor. Söndagen var rentav gråbrun i sitt anslag. Så det var med lite blandade förväntningar som jag gav mig ut på skattjakt med Hanna, gps och kamera. Det här med "geocaching" visade sig vara kul. Här går folk och gömmer saker lite här och var för att andra ska leta upp det och markera. Och många lämnar saker efter sig som sedan någon annan byter ut och i sin tur lämnar på nästa ställe. Så mitt ibland oss smyger folk och letar grejer. Det visade sig att det ligger saker på platser jag besökt ofta för att fotografera... Det ligger säkert saker runt om dig också... och Du anar inte någonting!

Jag tycker jag hittar skatter med kameran nästan varje gång jag ger mig ut

Den här t ex. Norge är ju aktuellt med skid-VM just nu. Den här är egentligen inte lika aktuell där den ligger i ett buskage i båthamnen men vinner helt klart på märkningen just i detta nu.
Någon geocach var inte detta men det var något jag hittade. Det som är lite spännande är ju att fundera över varför den hamnat (visserligen i en hamn...) just där och vad den innehållit. Någon har gjort den. Någon har lagt den där den ligger.

Som sagt vädret var inte så inbjudande men ger man sig tid och ser sig omkring så anar man nyanser i eländet

Titta! utbrast Hanna.

Isen har inte släppt taget ännu, kylan dröjer sig kvar och vinden käns kylig. Du drar ner mössan lite till och lägger halsduken ett extra varv runt halsen. Men ger Du det bara lite tid och öppnar dina sinnen och inte bara ögonen så finns där alltid mer, Du kan ana nyan

ser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0