8e mars

Fettisdagen, Pannkaksdagen och Internationella Kvinnodagen.

Låt mig säga att jag hunnit med 2. Förutom allt annat som ska göras på en dag, styrelsemöte i fotoklubben, lunch, kafferaster och en sväng i blomsterbutiken för lite tjöt med min lokala florist. Hon rekommenderade rosor för dagen. Jag fick lära mig att ska du ge bort rosor ska det alltid vara udda antal och olika tal kunde betyda olika saker. Och varför säljer ni då 10-pack replikerade jag... 10-pack är ett begrepp blev svaret...
Jasså? Det går ju att sälja Kiwi 3 för en 10a. Om nu alla vet att man ger bort rosor i udda tal så ska det väl vara 9-pack (eller 11-pack om det ska kännas som man tjänar lite på det)???
Det var en trevlig stund och vi är inte alltid överens så det är inget ovanligt eller något som skapar problem i vår relation, kunden har till slut alltid rätt och köper alltid något ; )
Udda skulle det vara så det fick bli 3... 10-pack till ett bra pris!


Några står nu i mitt köksfönster för att hylla min kvinnliga sida, resten glädjer någon annan.

Man kan tycka vad man vill om sådana här dagar som uppmärksammar olika saker men det finns ingen anledning att spara på tillfällen att uppmärksamma varandra. Och det är minst lika tillfredställande att se glädjen hos den som får uppmärksamhet. För att någon får uppleva glädjen av att vara sedd ger ju mig tillfälle att uppleva glädjen av att faktiskt

se


Kommentarer
Postat av: monica

... tackar för den digitala rosen:)

2011-03-09 @ 01:41:29
Postat av: Elin

Fint att du bejakar din kvinliga sida...

2011-03-09 @ 16:28:31
URL: http://missearlymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0