Jag gick mig ut en förmiddag...

för att kolla om julen möjligtvis gjorde sig påmind så här helgen före dopparedan´. Jag har lite svårt att känna det själv. Vinden var hård och regnet tunt, inte så att jag kunde förvänta mig slädar och bjällerklang.
De flesta färdades gårdsgatan fram i sina bilar och letade parkering så nära det tilltänkta julklappsinköpsstället som möjligt. De som gick höll sig så nära skyltfönstren som möjligt för att få skydd mot ruskvädret och få stannade upp.


Det finns som tur är tappra själar som ändå gör vad dom kan för att skänka lite julstämning. Det är inte lätt att göra sig hörd och synas.

På torget finns det också dom som tror på julen och sig själva.

Men det är glest mellan både försäljare och kunder även om allt finns där. Grönkålen, granen och granriset, hyacinterna och tomtarna.
Enligt väderlekstjänsten väntas vinden tillta så jag hoppas torgförsäljaren hinner hem innan det sista av julens stämningsskapare blåser bort.
Så det ser ut som stämningen behöver växa till sig lite innan julen står i full blom


Uppvärmningen fortsätter och hyacinterna bidar sin tid innan

vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0