86th floor

Så här såg vi det första kvällen på Manhattan


Nu står vi där uppe och ser tillbaka


1 maj 1931 invigdes Empire State Building och är fortfarande ett landmärke i Manhattan Sky Line bland många nya skyskrapor. Från 86 vån 320 m över gatan erbjuds inte bara utsikt, det är en upplevelse med tanke på omgivningen. Vi tänkte oss ett besök i skymningen. Men med en säkerhetskontroll av flygplatsmått ska man ta mer tid på sig än vad vi gjorde. Jag kan inte säga att vi blev besvikna. Även om vi står på toppen kommer upplevelsen över en och utan att veta tror jag nattvyn slår dagvyn.


Söderut utmed 5th Av


Nordöst med bl a Chrysler Building


Nordväst


Konkurrenten Rockefeller Center "The Rock" med Central Park i bakgrunden.


Ljus gör mycket för hus.

Sedan kunde jag inte låta bli. I många sammanhang dyker den upp för att saker och ting ska hålla ihop och tyckte jag inte att det gungade till lite under fötterna där på 80 vån...?
"We are making exciting changes"

...jo tack! Silvertejp!

Vi är på väg ner...

vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0