Julhandel i lågor

Eld i en tunna för att värma utslagna i gathörnen, det är bilden jag känner från filmens värld och andra länder. Plötsligt är det verklighet på Falkenbergs gator mitt i upptakten av julhandeln. Akompanjerad av den allt tydligare ekonomiska krisen. Dessutom utanför banken.



Bilden är väl inte riktigt sann just den här dagen men med tecken på allt större ekonomiska klyftor mellan människor i Sverige så är åtminstonde jag beredd att ge bilden visst symboliskt värde. En julhandel i lågor och vinst som går upp i rök? Men vad gör det, för det var väl ändå inte det som julen handlade om en gång i tiden. På det sättet är det kanske mer rätt med gemenskapen och värmen vi kan dela runt elden i tunnan.
Nu funderar jag på om jag på något sätt kan slå in det i några snygga paket och lägga under granen.

Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0