Se en del av vad jag såg

Jag skrev innan att våra shoppingrundor gav mycket annat än kassar och lätta konton. Vi såg mycket av staden och tog oss den tiden. Visst fick Hjalmar vända och vänta emellanåt men när han fick handla fick jag fotografera och vi hjälptes åt att hitta det vi sökte.
En storstad är en storstad men det finns mycket som kommer med den bild vi får via film, tv och bilder. Så det finns mycket som jag kanske förväntade mig att se och sökte i mina bilder. Men det här är en del av det jag såg och för en del kanske något av det är "deras bild" men för mig gav det en ny bild.

Det finns en bild som jag har med mig hem som hjälper mig att minnas den här New York resan. Den ger mig en möjlighet att "kliva igenom" bilden och in i minnet, den får mig inte att stanna upp som många andra bilder gör och styr mig inte till en bestämd miljö, en bestämd händelse. D u ska få se den senare men nu tittar vi på några andra.

Vad sägs om lite fettsugning. Snart heter restaurangen Four Guys...


Det är en stad med många ansikten som kommer ur etnisk tillhörighet som är tilltalande men säkert inte helt okomplicerad, i annat än dagsljus.




Det går inte lika fort i verkligheten som på film! Men det låter likadant och det är faktiskt så att det hörs någonstans ifrån mest hela tiden.


Alla har inte lika bråttom.

man brukar väl säga att "med god tro och stora skor..."

Kör man limo är man cool...


Men någon måste ju släpa hem matkassarna och det är inte mer glamoröst här än någon annanstans.


och någon måste fixa ledningarna. Men det verkar lite mindre glamoröst här än hemma.


Det ryker ur gatan! Det känner jag igen och till Hjalmar sa jag att det kommer från tunnelbanan, men fan vet... ; )


Valkampanjen tog sig många uttryck. Lite udda ibland men över huvud taget är folk öppna och det var inte svårt att mötas och prata, som här.



Men först så hade man annat att se fram emot. Det var en STOR helg på gång och det pågick många förberedelser.

NI DÄR BORTA ÄR NI KLARA!?


Så till min bild. Jag ska berätta mer
när


vi ses

Kommentarer
Postat av: hjalmar

2008-11-04 @ 14:03:37
Postat av: Anonym

"men fan vet" höhö

2008-11-04 @ 14:04:30
URL: http://hjallefredin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0