Imagine

Vi skulle se Central Park. Vi hade ingen aning om vad som väntade oss, men vi såg fram emot det..
Tunnelbana till Lincoln Square och en promenad uppför Columbus Ave för att hitta någonstans att äta. Det blev mexicansk uteservering i solen. Gott!
Sedan strosade vi in mot parken via W71st. När vi svängde in i parken hörde vi Beatles musik och det slog mig att jag läst något om minnesmärke över John Lenon. Samtidigt var det många som var vända tvärs över gatan från parken och jag insåg att här har vi The Dakota huset där han bodde.

Kanske finns märket utanför huset...?
Som jag skrev innan, i New York står inget stilla och det gäller att hänga med.

Här utanför blev han mördad 8 dec 1980. För att få bra bilder så brukar man säga att du kan alltid ta ett steg närmare så jag gick över gatan och då började det hända saker. Självklart fanns där en uniformerad dörrvakt som på många andra ställen i den här stan men där gick också en annan och spanade. Han spanade upp och ned för gatan, vinkade fram en bil sa något till vaktmästaren och gick in genom grinden. Hmm... Det tog inte många sekunder innan han var ute igen med en liten späd japanska. Jag hade just tagit steget upp på trottoaren och började höja kameran när hon såg mig i ögonen och började höja handen. Jag trycket av från höften och det blev som det blev

men det blev ett ögonblick att minnas. Jag har sett Yoko Ono....och hon har sett mig! Imagine.

Efter den upplevelsen var jag tvungen att stanna upp en stund innan vi gick in i Central Park till Strawberry Fields och sjöng med i några Beatles-låtar.

Goa gamla låtar och musikanter i streetversion


Imagine

Du vet aldrig riktigt vad som väntar dig. Se dig omkring så

syns vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0