Defekt eller effekt

"En defekt kan bli effekt ur en annan synvinkel" skrev Ivi här om kvällen på fotosidan i en kommentar...
Den som känner mig och sett en del av mina bilder förstår att jag går igång på något sådant. En sån grej kan man ju göra hur mycket som helst av! Vilket tema och vilken utmaning.
Det mina närmast drabbade tänker på är nog min förkärlek för lite ruffa miljöer på våra resor. Som här i vackra Marmaris, Turkiet

Jag tycker det säger mer om livet och innehåller mer av vardagen på stället. Jag vill ju inte bara vara ego-turist. Vi ska ju bli eko-turister.

Men åter till mitt nyvunna tema, jag tog kameran och gick ut...

Vad tänkte muraren på?

Är det taket? Nää...

Det finns dom som betalar hur mycket som helst för effekten!

I växtlivet ser vi det sköna i defekten...

Vi tycker till och med att rost är effektfullt


Mina associationer om defekt som i en annan "synvinkel" blir effekt går vidare. Hänger du med på denna?

Den där meningen om defekt och effekt kan leda hur långt som helst. Som alltid funderar jag på hur defekter utmanar oss och skulle kunna leda oss på nya vägar. I alla fall skule jag önska att jag inte direkt sprang iväg och rättade till bara för att jag vill ha saker på ett visst sätt omkring mig. Vissa defekter hos oss människor har lett till utveckling som alla mår bra av. Frågan är om vi själva inte var en defekt från början. Så det är bara att ta utmaningen både på skoj och allvar!

Medan jag spånade, sökte, kikade, prövade vinklar, vandrade av och an bland rosorna, så upptäckte jag en som satt där och betraktade mig. Liksom påminde mig om att det är lördag, du är ledig. Solen skiner just nu. Ta det lugnt...

Det fick effekt för en stund och missen spann och trampade när jag satte mig och kliade honom i nacken. Det blev ett gott nu.

Men jag lovar det kommer mer. För

vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0