Hänger Du med?



Det gäller att få snurr på saker och ting brukar man säga. Nu tycker jag att det verkar värre att få stopp på saker och ting, för snurrar gör det och snurrigt blir det. Centrifugalkraften är lömsk.
Men jag tröstar mig. Att saker och ting rör till sig kan jag inte göra något åt. Det beror på jordens rotation. Se på badvattnet, badkaret står stilla och ändå snurrar vattnet. Jag består ju till stor del av vätska och dessutom rör jag mig (förhoppningsvis) mer än badkaret, vilken snurr det måste vara inombords! Då är det väl inte konstigt om allt inte är under kontroll hela tiden. Även om jag inte går fram som en cyklon.
Jorden snurrar med si så där 1 666 km/h då är det kanske inte så konstigt om jag blir lite fartblind ibland. Det borde vara helt naturligt. Nu finns det dom som säger att det är en omöjlighet att jag skulle kunna bli fartblind... men då har dom inte sett mitt inre. Att vara fartblind ger väl tunnelseende, jag missar en del av min omgivning men å andra sidan ser jag ljuset i tunneln och grottar inte ner mig i mörkret.
Svarta hål har det talats om i veckan och dom är mörka och dom skapas i en jättesnurr. Allt går runt och kommer tillbaka vare sig det rör sig om Johan Staël von Holsteins ekonomi och åsikter eller lågkonjunkturer och mode. Vi kan inte bättre, för vi kan inte stoppa jorden och hoppa av.
Vi hörs för jag kommer tillbaka.

Tradition en form av cetrifug där vi alla riskerar att bli torrare med tiden.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Traditioner är till för att brytas. Cirklar är till för att brytas. Bryta ut. Bryta in. Avbryta.

2008-09-12 @ 20:14:33
Postat av: monica

kanske du kan förstå att världen snurrar fastän du står stilla.

2008-09-13 @ 11:42:45
URL: http://monicam.blogg.se/
Postat av: lilla e

vi kanske inte kan stoppa jorden, kanske inte tiden i sig heller men vi kan slänga oss på handbromsen i ett försök att sakta ner oss själva, då gäller det dock att man inte har en liten ford fiesta -86 för dem kan man köra långt med handbromsen i.

2008-09-13 @ 13:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0