Smultronställe



Nu mognar de sista smultronen i sensommarsolen. Både jag och smultronen lapar i oss värmen och energin. Vi "hänger" på samma ställe under några eftermiddagstimmar så fort tillfälle ges. Gärna med en kopp kaffe för min del.
Det har varie en härlig helg med många möten, mycket sol och fotomaraton. Hjalmar hängde på med sin nya kamera, Hanna tog initiativet och tog med sin kompis Ulrika. Borås fotoklubb arrangerar det hela och jag har varit med förut men det är några år sedan. Kul att Hjalmar vill fota. Han har sina egna ideer om bilder och mycket annat så han hittar säkert sin stil. Både Hanna och Elin har exprimenterat sig fram och det roliga är att vi alla kan ha utbyte av det den andra hittar på. Monica har också sitt förhållande till foto som smittar, närbilder som den ovan.
Ett tema igår var ljushuvud och det var bara min ödmjuka blygsamhet som hindrade mig från att ta ett självporträtt. Annars var det som vanligt bra blandning och några teman som fantasin inte riktigt räckte till till. Oas(er) var ett tema som jag ändå gjorde något av, men det förde tankarna till Slottskogen i Göteborg. Ett ställe som inledde sommaren och verkligen gör skäl för begreppet oas.



Nu har det varit några vackra kalla klara nätter med fullmåne som ger sin speciella energi. Det biter lite på morgonen men fram på dan är det go värme från en lika klar himmel med solen själv och inte bara den kalla spegeln.



Hösten är i antågande och det är vackert. Just nu trivs jag i stunden, vågar koppla av och ser mig omkring. Det finns en hel del att ta vara på av sådant som bara är nu, Även om jag sagt att allt kommer igen så gäller inte det "nu". Hmm...

Vi hörs och syns.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Nu får du komma hit och spana in vårt nya kök :)

(I alla fall "del av kök"..)



//Lisa och Thomas

2008-09-15 @ 12:52:32
Postat av: Lilla e

Oj, denna delen av dig pappa är spännande, den ser/hör man inte allt för ofta. Du skriver mkt bra :)

2008-09-15 @ 13:20:39
URL: http://missearlymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0