Symbol för tillväxt. En annorlunda.



En vit duva är så mycket mer eftertraktad än dom andra. Inte för något annat än ett symbolvärde som jag själv sätter. Duvan har ingen aning, den skitar ner och låter lika mycket som dom andra. Det finns många andra duvor som är till mer nytta och är mer värdefulla för den som intresserar sig för dom. (Brevduvor är det enda jag kankomma på). I det här fallet premierar vi det udda det annorlunda. Det annorlunda får stå för hopp, något nytt och bättre.

Jag tycker inte jag finner samma sak i våra mänskliga relationer. Hur hanterar jag den som sticker ut? Blir jag glad och lyfter fram eller blir jag avvaktande. Står det udda för fel eller möjlighet? Skrämmer det eller kittlar det.
Det visar i alla fall på att saker och ting kan vara annorlunda. En till lika är bara mer av samma. En annorlunda är början till mångfald. En annorlunda är ett tillskott eller om man så vill tillväxt.

En udda fågel, så spännande! Så hoppas jag du ska möta mig nästa gång.

Vi ses!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0