Vad gör man på en söndag morgon...

...någonstans i huvudet klingar det som en strof i nån slagdänga från förr. Nåväl jag diskade. i besticklådan gapade vissa fack tomma, flera st faktiskt. I skåpen fanns inte längre några tallrikar att ta fram och vi hade sedan någon dag börjat dricka vatten ur muggar för glasen stod i diskhon, eller på bänken. Det är fantastiskt hur det går att stapla istället för att diska.
När Hjalmar var ensam i stan i somras köpte han en diskborste med ett skaft som kan fyllas med diskmedel. Praktiskt och sparsamt sa han, enkelt att diska direkt. Det lät bra och jag gladde mig åt hans intresse för disk och uttryckte mig uppmuntrande om detta initiativ. Prova sa han glatt, man kan köpa tillbehör för olika typer av disk...och på den vägen är det. Hjalmar är en omtänksam grabb, bryr sig om sin omgivning, är positiv och bidrar gärna med uppmuntrande tillrop. Dessutom har han mer koll än man anar. Hur kan det bli så här? Jag köpte ju en diskborste ...
Kan jag ta bilen? Bortamatch idag, det tar nästan hela dagen och du ska väl ingenstans...
Å sannerligen, diskborsten var jättebra det tog inte så lång tid att fixa disken när jag nu förstått att diskborsten var till min hjälp.
Sedan drack jag kaffe i trädgården.

Kommentarer
Postat av: lilla elin

visst är det spännande och se vilka kreationer man kan arrangera ev t ex tallrikar och bestick. Jag städade i Rich's "garderob" (pappkartong) igår, det borde jag absolut inte ha gjort, men är man toffel så är man och vad skäll jag borde ha. Åter till diskborsten, jag tror att jag ska införskaffa en sådan till här i stallet.

2008-09-09 @ 13:13:14
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: monica

visst har vi lyckats bra med att fostra barnen. dom gör som vi gör - säger åt andra att göra det man själv tycker är tråkigt. finns dock ännu en lösning - engångsmaterial. :)

bilen, ja - hade han inte rätt då, du skulle ju inte använda den, så mycket disk som du hade att ta hand om.

2008-09-09 @ 16:19:41
URL: http://monicam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0