Långt bort i Långås

Idag bar det av till Långås för där skulle spelas fotboll. Nu är det ju inte målet som är resan värd utan vägen dit. Och det kan jag lova att idag sken solen över den som orkade ge sig ut.

Jag tog mig genom det böljande lanskapet. Det var backe upp och backe ner med BoklöV...


Långås marknad är det först i juli men i skogarna omkring är det redan mycket Sälg...


Kungligt är det även i Hallands skogar och ibland får man stanna upp och lämna fri lejd,


lugnt och fint, ömsesidig respekt.


Tre är ett vanligt tal om det ska vara fint och ståtligt.

och älgarna har övertaget.

Så närmade jag mig bebodda trakter, landskapet blev mer parklikt och gav plats för vårens ögonfröjd


och färgerna går igen

och tre är ett fint tal!

Det var 3-1 i skogen så det skulle jag tagit som ett omen, för så blev det även i matchen långt bort i Långås. Som sagt: Det är inte bara målet, det är på vägen, under matchen, som det finns mycket att

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0