Nu vill alla upp även från 4e vån


Det spricker upp och ser riktigt lovande ut. Värmen kommer och nu kan jag sitta ute och dricka mitt kaffe i eftermiddagssolen. Gott!

Jag skrev väl att jordgubbsplantorna är på gång?

Dom kommer upp som små fjärillar och vecklar ut sig i solen. Håriga ben som fotbollsspelare för att klara det luriga vårvädret.

Ljungplantorna som lyst upp under vintern har nu fått ge plats åt nya skötebarn under hängsälgen...








Dom kallas Lewisia och kommer i flera färger och blommar mars - oktober. Dom får samsas med taklök så rabatten håller en låg profil förutom de tunna blomställningarna som vajar lätt i vinden. En trädgård på en halv kvadratmeter är precis vad jag klarar och tycker är rolig att jobba med. Det håller också kostnaderna på en rimlig nivå. Så skulle det misslyckas så är det inte svårt att ersätta. Jag kanske kan sälja lite jordgubbar dyrt till midsommar så har jag till nästa omgång plantor om det skulle behövas.
Så nu har jag något fint att erbjuda för ögonen utöver en kaffelatte i solen. Om det skulle smaka bättre så har jag te i på...

se

Kommentarer
Postat av: Anna Khemi

Hej Calle, Anna här!

Jag söker Lotta och efter lite sökande hamnade jag här. Kul att se alla dina fina bilder. Har du någon adress där jag kan nå syrran? 30årsjubileum på gång.

Ha det bra! :-)

2009-04-09 @ 22:23:49
Postat av: calle

Svar har skickats till jobbmail.

2009-04-10 @ 01:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0