1 morgon 2 gånger

Idag gick jag till jobbet två gånger. Första gången låg dimman som ett vått kallt täcke över stadens gator.


Det ger en viss stämning med dimma och gatljus


Det ska bli 14 grader varmt idag men nu på morgonen är det inte mer än ett par grader. Vårjackan är på och nu ska det mycket till innan rocken kommer fram igen. Så det är lite kyligt.

Nu blev det så att när jag väl kom fram till stationen så kom där inget tåg. Tekniskt fel och det skulle bli buss till Halmstad istället. Det tog dock inte lång stund innan beskedet kom att det inte gick att få fram bussar direkt och då blev beskedet att turen ställdes in och vi hänvisades till nästa tåg om en timme. Några erbjöd plats i bil till Halmstad men jag tog direkt bussen hem igen och fick en dryg halvtimme att läsa tidning och ta en kopp te. Så kan jag göra tack vare bra turtäthet på matarbussarna till stationen.
Nästa gång jag gick till jobbet idag var det betydligt ljusare, mindre dimma och jag kunde redan ana den annalkande värmen.



Så blev det en ny resa och det är lite roligt att se helt andra pendlare, jag känner flera av dom och det är kul.
Överhuvudtaget blir det något helt annat när jag åker en annan tid än den jag brukar. Jag ser stan i ett ljus som jag inte gjort på länge nu i och med att jag lämnat stan i mörker eller gryning och kommit hem i skymning. Ljuset återvänder! Härligt att 

se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0