När ingen annan ser

så brukar jag ligga och spana och fundera. Dom tror nog inte att jag tänker men jag både ser och hör och tänker för mig själv. Jag har flyttat lite på buskarna så att jag ska få plats. Det är inte mycket att gräva i eller pinka på så varför dom är här kan man fundera över!
Det går många andra hundar förbi här på dagarna och en del blir sittande en stund. Jag försöker kommunicera med dom men dom hör mig sällan.

Idag är både Hjalmar och Calle hemma, så det blir lite förvirrande. Dessutom är Monica på besök. Hjalmar sover naturligtvis, Monica har gått ut för att träffa fd arbetskamrater och Calle sitter vid datorn. SOLEN SKINER! Varför är vi inne?!
Ja ja ja vi har varit ute men...
om det nu är så att man ska ta vara på dagen och det som är och bjuds, då kan man ju inte...ska bara eller måste bara eller vänta lite. Det är här och nu som gäller, i alla fall för en hund. Sen sover man när man är trött, som Hjalmar. Nu ska jag titta länge på Calle med mina vackra hundögon och överföra lite positiva tankar...


Rocky! Ska du med ut?
JAAA!

Du

ser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0