Sassa brassa ...


Semla... vad döljer du för mig... i dina... gräddspiraler?



Det är onsdag och jag är tvungen att äta en semla innan den blir för gammal. Det är fel dag jag vet, men den blev över från i måndags och skulle ätits på tisdag!
Från att i min ungdom bara sålts några tisdagar före påsk är semlan nu en inkomstbringande bulle för bagerier och kondis. Från annandag jul till påsk. Så är det någonting som varar till påska så är det semlan. Det är med andra ord dags att skriva om visan. En musikalisk och traditionsevolution pågår mitt framför våra ögon.

Nu är det jul igen
å nu är det jul igen
och fastlagsbullen har tatt över
...
för det är mera sant
för det ger mera slant
och ingen tänker mer på fastan
...
och bäst av allt är mandelmassan

Så kan det vara,

ser du

Kommentarer
Postat av: hjalmar

nu är det bara guran som fattas så har vi en helkväll med trubbadur-calle!

2009-02-05 @ 08:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0