Se känn efter och förutse

Idag nådde solen över takåsarna för första gången på länge och lyste upp min ljung i trädgården och min djungel i köksfönstret. En härlig känsla och ett härligt ljus fyllde köket. Hjalmar noterade något annat "Fan va´ skitigt fönstret är, når dom salta vindarna ända hit?" Så är det... insikterna kommer när man tittar ut.
I djungeln är det inte allt som är grönt men det är inte mindre vackert för det.



Ett sådant väder lockar. Så efter en god potatisgratäng gav jag mig ut i solskenet och upptäckte att det blåste rätt så kallt och hårt. Jag gick på känsla efter var jag trodde ljuset skulle vara mest intressant. Vädret växlar snabbt i kustlandskapet, det vet jag. Det är vackert och brutalt och ibland får man stå emot när det kommer över havet...



En hagelskur senare när jag först...



...tänkte gå vidare, men såg skiftningarna på himlen ute över havet och bestämde mig för att stanna.



Ovan molnen är himlen alltid blå, men när solen står lågt över horisonten växlar ljuset. Moln o landskap målas i varma färger trots att vinden är kall.



Ibland, eller egentligen alltid, så gäller att reflektera över det man ser och känner. Vill jag vara kvar, kan det bli något ännu bättre eller är det över nu? Om det händer som jag tror, ska jag själv ändra position och göra det bättre? Ta en chans för att bidra till att det blir bättre förutsättningar, för det jag vill ha?

Idag plussade jag på kontot som säger att det blir bättre sen och du kan se det komma.
Långt innan jag kom ut till havet kunde jag vänt när jag kände den kalla motvinden och såg molnskärmarna komma. Jag trotsade mörka moln och hagelskur. Stannade och fick belöning för det jag kunde förut

se

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fina bilder. Men jag håller inte alls med dig om Carolina af Ugglas. Tyvärr. Men jag ser varför du tycker annorlunda.

2009-02-08 @ 22:08:11
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag som inte hänger med i melodifestivalen överhuvudtaget har inget att säg om saken men bilderna var underbara. jag fick faktiskt chansen att knäppa några bilder idag, dock inte som dina. förresten, var det egentligen saltvatten på rutan eller nosvatten?

2009-02-08 @ 22:51:00
Postat av: Pc

det är på en annan ruta som korsordslösaren skulle säga ;). vi har både insida och utsida att göra något åt.

2009-02-08 @ 23:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0