se så

Idag och imorgon är Rocky på besök igen. Då blir det promenader och kast med liten pinne. Sedan slutar det som alltid, Rocky tuggar lika effektivt som en flismaskin. När han ändå är koncentrerad på det kan pinnkastaren plocka fram kameran och när jag kikar genom sökaren inser jag att risken är stor att bilden av Rocky kommer att bli "en gnagare". Nåväl det är inte ovanligt att motiv återkommer som du ska se nedan...
Rocky tappade intresset för resterna av den fina pinnen när han fick syn på dom läckra bollar som Hjalmar och hans lagkamrater i Böljan sparkade på i dagens träningsmatch. Det var inte långt borta att Rocky fick ett dödande grepp om en av bollarna som rullade ut över kortlinjen. Då fanns definitivt ingen tid att ta fram kameran! Undrar vad materialförvaltaren sagt om jag fotograferat istället för att rädda bollen?


Senare på dagen var jag nere vid stranden i Ugglarp och nu ska du få se vad man kan göra av bilden när den matats in i datorn och greppas av mig och photoshop. Det är kul att söka sätt att förstärka känsla eller linjer eller vad det nu kan finnas att förmedla av det jag tycker är bildens grundelement


linjespel, ljus och sparsamma färger



och


former och konturer



sett det förut? Jo det är klart, det är välkända motiv och inte heller nya vinklar men motiven tål fler bilder. Till slut hitar jag något nytt och till dess testar jag olika strukturer och filter i ps.


sandkornighet



så tillbaka till skogen där vi började idag


telefonklotter brukar det väl kallas



spelar det egentligen någon roll om det är orginal eller en bild som

du ser

Kommentarer
Postat av: hjalmar

den första "andra" bilden va cool, men hade du vart lite smart hade du ju sagt att du hade målat den!

2009-03-02 @ 20:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0