Vilse i menyerna?

Nu ska det bli workshop med liten digitalkamera.

Efter en fototävling på jobbet på tema solnedgång så insåg alla som var övertygade om att just deras bild skulle vinna, för den visade ju ett så fantastiskt ögonblick, att det finns många sätt att se en solnedgång. Och ännu fler att försöka visa den. Den enväldige dommaren såg inte alls det fotografen kände i det ögonblick när bilden togs.



Så många har frågat mig och så många har tyckt att det vore bra om dom på ett enkelt sätt kunde få lite tips för att ta bättre bilder. Så efter tappra försök med familjemedlemmar är det dax att pröva förmågan på andra.
Ofta följer det med en rätt så utförlig handbok när du köper kameran, men så länge det finns en liten grön symbol på inställningsratten så känns 80-120 sidor handbok inte kul. Men den lilla kameran kan ofta mycket mer än vad som utnyttjas och det behövs inte någon lång stund för att inse att fotograferandet kan bli ännu roligare. Både för fotografen och den som ska titta på bilderna.

Enkla tips om inställningar på kameran, enkla tips om bildkomposition och mycket fotograferande. Ingen kurs utan workshop med det var och en har av kamera och behov.
Det som är kul med digitalkamera är att du kan visa resultatet direkt och ta en ny bild och se skillnaden. Jag tycker det ska bli kul att testa min förmåga att dela med mig och entusiasmera. Sen får vi

se

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tips från en som stått bredvid dig i några år är att tala i enkla termer och förstå att folk inte kan lika mycket som dig. Fast å andra sidan har jag ju inte alltid haft tålamod att vänta på dig alltid. ;)

2009-02-07 @ 23:42:28
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Pc

Du har rätt, jag behöver bli påmind, så jag ska skriva mig en instruktion med få punkter att hålla mig till.

2009-02-08 @ 00:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0