Bilderna är där om du kan se

Söndag morgon efter en kväll och natt då snön yrde in över Falkenberg med hårda vindar, står jag i resterna på torget och väntar på bussen. Snön är snart borta i vanlig ordning. Kvar är bara spåren.
Jag är inte ensam. En och annan hundägare passerar förbi och några köper kvällstidningen andra bara rastar...


På väg till fotomässan i Göteborg har jag redan börjat se min omgivningen i bilder...
men en hund som ser likadan ut fram som bak...eller bak som fram!

Mässan var precis så rörig som en mässa ska vara. Man skruvar och trycker på alla prylar, jämför och diskuterar. Vandrar runt bland utställda bilder, funderar och förundras. Det är långt i från allt man förstår.
Men ska sanningen fram så blir dom mindre och mindre dom här mässorna. Jag saknade lite tyngre bildvisningar som komplement till utställningar och teknikseminarier. Hanna har varit med under flera år och har samma bild. Men det var roligt för samtidigt med fotomässan pågick Eurohorse eller vad den nu heter och därför var Elin där och en stund möttes vi på fotomässan alla tre.

Canon och Nikon tävlar som vanligt, de tunga objektiven står uppställda som på ett slagfält.


Trötta i fötter och huvud åkte vi hem till Hanna, drack kaffe och dreglade lite över skörden av tidningar och broschyrer. Elin blev kvar bland hästarna och ryttarna. Fantastiska svenska framgångar!

Trots allt är det genom att se bilder, prata om dom och inspireras som mitt fotograferande får näring. Lite tips om vad andra ser och hur dom gör för att visa det är aldrig fel att ta del av och

se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0