En annan historia

För att ni inte ska tro att mitt fritidsintresse stannar i tvättstugan så ska ni få se på annat.
När väl tvätten är lagd så är det dags att ta vara på det fina vädret. Söndagsutflykt denna gång till Varberg. En stad där historiens vingslag känns och är synnerligen närvarande. Inte minst i form av fästningen och det är dagens första stopp.

Södra fästningsområdet bjuder på kul vyer som med fördel kan koncentreras i en bild


eller flera.
En dag som denna med friska vindar och sol över ett glittrande hav kan det inte bli annat än bra. Picknicksugna varbergare höll sig utmed fästningsmuren för att inte duk och korgar skulle fara iväg som kitesegel över land och hav.

På fästningen öppnar inom kort en utställning som man marknadsför som att Bockstensmannen äntligen fått en kompis. Man har nämligen lyckats få hit Ötzi, Ismannen från Alperna (eller rättare en kopia). Ötzi är 5000 år och flyttas inte ur sitt kylskåp och jag är inte säker på att "Bockis" (som han kallas i tidningen) nöjer sig med en kopia. Relationen kan ju antas vara lite frusen från början och 5000 år tinar man inte i första taget. Det kan ju till och med vara svårt i realtid. Nu är ju Halland känt för singelfestivaler och det har kanske gnagt där i bakhuvudet på museiintendenter med flera när man kom upp med den här idén. Jag kanske är lite inskränkt men nog har man i dom sammanhangen ofta fått annonsera efter män, men att behöva ta till en djuptfryst...!? och en mossig...!?
Dessutom undrar jag om man frågat Bockstensmannen om han vill ha en kompis. Jag tror att Bockstensmannen känner sig lite förnärmad och funderar på att dra... han har ju också begåvats med en kopia som rönt stort intresse och fått stor publicitet. Så han kanske känner sig lite sidsteppad. Ni kan ju gå dit och kolla själva. Utställningen öppnar den 17 juni och om inte jag har fel så kommer där bara att finnas en kopia av "Bockis" vad jag kan


se

Kommentarer
Postat av: monica

läckra bilder, det där med linjer är ofta återkommande i dina bilder

/m

2009-06-15 @ 09:18:42
Postat av: m

är det någon som tror att du har som fritidsintresse att tvätta ???

2009-06-15 @ 23:49:15
Postat av: elin

Haha, om du nu någonsin funderar att byta kariär pappa så vore kanske krönikör eller journalist av något slag en galant ide.

Hur får du till det?

kramkram

2009-06-16 @ 09:12:42
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Pc

Tack, jo linjer betyder mycket liksom upprepning. Jaa, hur jag får till det? Inspiration från många håll och så våga låta sig flyta med i omgivning och tankebanor. Plötsligt dyker "det" upp. Ni är flera som bjuder på konkurrens och det får mig att skärpa till det. Jag tycker det är roligt.

2009-06-16 @ 20:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0