Ja det våren, som har kommit igen...

Idag har jag varit ute med kameran i solen och värmen. Det gäller att hänga med för nu har många bråttom där ute i naturen.

Det sjuder av liv i skydd av buskar och snår, men i takt med att solen och värmen stiger så öppnar sig jorden och det liknar ett fyrverkeri.

Det är nästan så jag hör hur dom ropar "Flytta på er jag vill också ha plats!"


Jag förstår att det gäller att vara attraktiv

och vem kan motstå en utslagen Krokus!

Har du någon gång böjt dig ner och tittat in i en snödroppe? Där finns en vacker liten klocka


Om det är en släkting till snödroppen vet jag inte men det här är en blomma som jag bara sett i två, tre tuvor på en mycket begränsad yta utmed Ätran. Samma ställe varje år


Det är inte bara blommorna på marken som slagit ut, även buskarna blommar


Den här har jag ingen aning om vad det är för något men busigt ser det ut. Ungefär som kossackdansande kollibrier på julafton...HEJ! HEJ! HEJ!

Här gäller det att synas grabbar!

Så ska du få se något vackert och tragiskt ur verkliga djurlivet. I Ätran har vi en kvardröjande sångsvan, mäktig och vacker, som borde vara på väg norrut. Men den har råkat ut för någon eller något och kommer med sin sargade vinge inte att komma längre den här säsongen.


Den putsar och fejjar sin skadade vinge


och håller koll på fotografen.


Det är bara att glädjas åt att ha den i närheten och hur länge den stannar får vi

se

Kommentarer
Postat av: Anonym

att du har fatt noll kommentarer pa dessa bilderna ar helt ofattbart. du maste borja publicera dina bilder eller salja dem!!!! riktigt fina

2009-03-19 @ 17:07:21
Postat av: Pc

tack! vem är du?

2009-03-21 @ 12:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0