Allting går igen

"Rhododendronskogen" utmed doktorspromenaden på Vallarna har jag skrivit om tidigare som något svårslaget. Idag bestämde jag mig för att styra kvällspromenaden dit och ta en titt på hur långt blomningen kommit.

En hel del är utslaget men det återstår ännu en del till full blomprakt.


En fantastisk miljö för fiskare, flanörer och motionärer och det kommer bli ännu häftigare. Så det finns anledning att gå här igen och igen och igen.

Alla bryr sig inte lika mycket om just blommorna utan ser helt andra saker bland buskarna. Ett bra ställe att "lura" på kanske.


Som fotograf söker jag gärna lite egna vinklingar och vinklar och det är bara att hålla igång fotograferandet, lite som att mala på, titta och söka så kommer det plötsligt. Blommorna på buskarna ser ju till slut rätt lika ut. Så när jag hittade en som låg i Ätran och flöt så hade jag hittat min vinkel.

Inte riktigt så som jag är van att se Rhododendron.
Så då gick jag igång med kameran.

Nu är det så att allting på något sätt går igen. Som blommorna som kommer år från år. För sådär en 24-25 år sedan och några år framåt så var det ett uttryck som kom igen och kom igen... gö du? Och så dök det oftast upp ett litet huvud mellan mitt och det jag höll på med... gö du? Det här har säkert de flesta varit med om och kan glädjas åt vid minnet, även om det just i den stunden inte alltid var lika kul.
Nu är jag återigen med en tvååring som har svårt att låta bli att lägga näsan i blöt... så när jag är igång som bäst med vinklar, komposition och ljus


Gö du?


Allting går igen. Det finns ständigt nya nyfikna små varelser som ska lära sig och måste lägga näsan i blöt för att få vara med och lära och

se

Kommentarer
Postat av: elin

Underbara bilder, svarslaget. Minst lika skarpa och starka farger. Ett Falkenberg man saknar visar bilderna. Kram

2009-05-27 @ 14:55:31
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Jessica Lövgren

Hej Calle!!!

Vilka fina bilder!!!! Gillade speciellt de med vovven!!! =0)

Du, om ni har tid och lust..

http://worldwidephotowalk.com/varberg-ha-se/

Kan bli hur kul som helst!!!

Ha en trevlig helg!

/// Jessica

2009-05-29 @ 20:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0