Detta är inte Sjönevad...men se

Kl är 1100 och jag är inte i Sjönevad. Istället sitter jag här och skriver.
Idag stod fotoutflykt till Sjönevad och Sjönevadssjön med fotoklubben på programmet. Vi skulle åkt kl 7 för att ta vara på ljuset fram till 12. Jag hade ordnat med båt för att vi skulle kunna ta oss ut till ön i sjön. Ön bär på intressanta lämningar och fornminnen. Miljön runt sjön med Gästis bl a är fin.
Redan för några dagar sedan anade jag att det ev inte skulle bli av när den ene efter den andre via mail, sms och telefon meddelade att dom inte kunde eller orkade. Trist, dom här utflykterna har varit svåra att få till genom åren men då har det mest handlat om vädret. Dom har regnat bort. Ändå är dom efterfrågade programpunkter och traditionen säger att det ska vara en som avslutar vårprogrammet och en som inleder höstprogrammet.
Vi var två som stod där kl 7 i solskenet. Efter en kvart bestämde vi oss för att inte åka ända ut till Sjönevad utan fotografera på närmare håll. Sådär en 300 m från centrum (=hemmifrån) finns det både flod och lummig grönska. Gräver man hittar man säkert också fornminnen.








Är jag priviligierad? Ja!
Är jag bortskämd? Ja!
Tar jag vara på det? Ja!

Eftersom det är söndag efter klämdag och extra helgdag finns även moderna lämningar efter mänsklig (nåja) framfart på Gästis i sta´n...

"Last one standing" kl 7 på morgonen och även den behöver stöd av cykelgärsgår´n...

Vad som funnits att se om vi åkt till Sjönevad och rott ut på sjön kan jag inte veta. Men då var det väl tur att jag orkade upp och tog vara på vad jag har på så nära håll av intres-

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0