Vallarna

En oas bara 300 m bort. Ett vidsträck område mitt i stan med många ansikten. Snart står Rododendronskogen i full blom, en svårslagen prakt utmed Ätran. Men det får jag återkomma till.

Vi tog en kvällspromenad på Vallarna i ett lätt regn och mötte några av Vallarnas ansikten.

Björkarna


Vattenspegel


Parken


Planteringen...ja och så Rocky då som var nyfiken på varför jag "grävde" med kameran just där?

När han väl lämnat planteringen så kunde jag konstatera hur lättfotad han är. Eller om det är naturens nyck att det helt enkelt bara fungerar mellan flora och fauna. Det var som om blommorna välkomnade honom och lämnade plats för de små tassarna för att sedan sluta sig tätt till varandra när han skuttade iväg. Även om jag är en del av faunan så lämnade jag nog det samspelet när jag reste mig på två ben och utvecklade basen till ett par 45:or.
Hur det skulle se ut om jag gav mig upp i planteringen vill ni nog inte

se

Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara tipsa om en annan blogg http://www.lager157.com/

/monica

2009-05-17 @ 20:19:02
Postat av: Lotta

hade du inte gjort dig av med dina plattor hade du haft denna härliga musik med Niel Young kvar i dina gömmor Lotta

2009-05-17 @ 21:43:51
Postat av: Lotta

hade du inte kastat dina lp hade du haft Niel Young och hans musik kvar

2009-05-17 @ 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0