Julen varar än till påska...

Nu kan alla som tyckt det varit lite "pinigt" att juldekorationerna fått stå och hänga kvar på min uteplats tills igår andas ut.


Nu när solen skiner och värmer mina sinnen kommer lusten åter och väcker mina instinkter. Det är dax att pynta... Det går i cykler och jag är i den bemärkelsen mer primitiv (eller komplicerad beroende på hur du ser det) än jag kanske till vardags reflekterar över. Du vet det där med fullmåne och ebb och flod i min inre ocean...
Stjärnors och planeters banor och dragningskraft. Det är komplicerat men ett relativt välordnat kaos.
Nåväl, egentligen är det nog lite tidigt att efter denna kosmiska utflykt gräva där jag står och rota i jorden. För efter en sådan härlig vinter kommer det dröja lite innan jorden är redo. Men i krukor på 4e vån med go eftermiddagssol är det helt okej att plantera.
Alla tycker dock inte det är så kul. Sparvar och Pilfinkar tjattrar och hoppar omkring och undrar var maten tagit vägen? För med julpyntet försvann ockå talgbollarna! Få se nu om dom försöker ruva...



Lite bättre väder önskar jag mig ändå, för även om solen tar sig igenom molntäcket korta stunder så blåser det lite kallt och då och då kommer även lite regn.
Förra helgen hade jag tänkt mig att få komma ut och fotografera men det spöregnade mest hela tiden och det var inte det minsta inspirerande även om det var varmt. Däremot kunde jag glädja mig åt en bra bok som jag gärna rekomenderar, Drömmar vid havet av Björn Larsson. I veckan började jag läsa Ett liv att dö för av Åsa Nilsonne. Den fångade mig direkt. Jag hör runtomkring mig att påsk är deckartid. Var det kommer ifrån vet jag inte men nu verkar det som jag är "med i tiden" för en gångs skull. Det är skönt att jag tagit mig i kragen och kommit igång att läsa igen för det har varit aldeles för lite av det på sistone. Så nu ska jag sätta mig till rätta i soffan och förskjunka i spänning. Äggen får vara för min del, men jag öppnar gärna en godispå

se

Kommentarer
Postat av: Elin

Ah, vad harligt att se att det ar fint och pyntat igen :) och dina harliga bilder med klara farger. Ar snodroppsbilderna tagna med blixt?

kramkram

2010-04-04 @ 16:44:03
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

Solljus Elin! Det var länge sedan det var så fint ljus när jag hade tid att fotografera. Soljus och bakgrund i skugga = rätt plats vid rätt tid och rätt ljus.

2010-04-04 @ 20:52:38
Postat av: Marie

Tittar in på din blogg då och då Calle.....och njuter av bilderna. Har sett att fler i familjen är jättebra på foto....häftigt!! Hoppas du har det bra!

/marie

2010-04-06 @ 20:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0