Växter jag redan sett

Imorgon söndag 8 aug är det "Öppen trädgård" så det är fritt fram att kliva in i en del privata trädgårdar i och kring Falkenberg, ja hela Sverige tror jag. För att inspireras naturligtvis eller bara för lust. MEN, det ska regna och blåsa imorgon så jag tog chansen att titta lite extra idag istället. Den närmsta trädgården är ju min egen men nu tog jag mig till Badhusparken som så många gånger tidigare. Den och ett par parker och plateringar till ingår i "Öppen trädgård"-konceptet och ska guidas i imorgon. Om det inte blir alltför dåligt så går jag ut då också men mycket för att ta reda på vad det är jag sett och fotograferat redan.

Vad sägs om den här tofsen...

... påminner lite om en artist som brukar dyka upp i schlagerfestivalsammanhang. Eller hur? Men då brukar man väl säga: Vad är det för en "planta"...?

Eller det här? Vad är blomman? De små vita eller hela alltet...?



Läckert och lite ovanligt i mina ögon.

Och ni kommer ihåg denna...


Som sagt, det vore ju kul att veta vad de olika växterna heter som jag redan

sett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0